dinsdag 28 april 2009

Ekte Nederhop

Na iets minder dan een jaar albums dumpen, hebben we besloten dit te stoppen. De poll van laatst gaf zoveel positieve reacties voor het maken van een complete Nederlandse hip-hopsite, dat het bij ons dusdanig begon te kriebelen om aan die verwachting te voldoen. We hebben alledrie meer ambities dan deze blog ons kan bieden. Ons doel hiermee was het online zetten van kwaliteitsalbums, en mensen tevreden stellen daarmee.

Helaas merk ik dat dit de laatste tijd het geval niet meer is. Er is steeds meer gebitch over de geluidskwaliteit en er komen requests van artiesten waarvan ik echt bijna in tranen uitbarst. Dit is niet waar wij op zitten te wachten, vandaar onze keuze.

We laten de eer zo ook nog aan onszelf, want Brein zou hier vroeg of laat toch wel achter komen.
Vanaf nu openen we deze (voorlopige) site, Ekte Nederhop
De oude vertrouwde naam, met een hele nieuwe formule. Over een maandje ongeveer gaan we over op een nieuwe host. En dan is hopelijk ook onze nieuwe lay-out af. So Stay tuned!

Voor Gratis uitgegeven mixtapes, nieuwe video's, en hersenspinsels van ons kun je nu dus terecht op Ekte Nederhop

Note; de albums die er staan blijven staan, maar er komt niets nieuws meer bij.

10 opmerkingen:

Hen zei

Ik vind dit nogal een zwak bericht om eerlijk te zijn, en dat is niet omdat ik jullie blog slecht vind. Sterker nog ik prijs jullie blog vooral omdat jullie altijd up-to-date zijn. De nieuwste albums staan er altijd gelijk op wat gewoon erg fijn is. En als je een request hebt die aan jullie wensen voldoet, staat die er ook zo snel mogelijk op.

Maar daar begint het al bij wat ik nu zei, 'aan jullie wensen voldoet'. Het spreekwoord over smaak valt niet te twisten bestaat niet voor niks. Smaken verschillen en het is logisch dat er mensen nederhop luisteren die jullie niks aan vinden. Dat jullie deze niet op jullie site willen plaatsen is ook volledig aan jullie en heb ik alle respect voor. Alleen ik vind dus wel dat jullie ook respect moeten hebben voor die andere smaken in plaats van erover te praten in de trant van 'om te huilen'. Dit doet mijn inziens heel erg af voor jullie geloofwaardigheid en professionaliteit.

Als jullie bovendien ook nog eens willen staan voor 'kwaliteit' dan zou die professionaliteit bij jullie hoog in het vaandel moeten staan. Ik heb ook eens albums tussen jullie archief gevonden waar zowel de geluidskwaliteit als de tags voor geen meter klopten (kwaliteitsalbums huh?). Goed kan ook gebeuren, maar je moet je ook beseffen dat als je eenmaal groot begint te worden zoals jullie er altijd mensen zullen zijn zonder onderbouwde kritiek waar jullie niks mee kunnen. Negeer die dan gewoon, wederom professionaliteit.

Verder respecteer ik jullie keuze en wil ik jullie ook bedanken voor al het luisterplezier dat jullie mij gegeven hebben. Hoe je het ook wend of keert, zo'n blog bijhouden kost enorm veel tijd. Veel succes met het nieuwe concept!

CHAS zei

Sorry even geen zin om hier helemaal om te gaan reageren. Maar bedankt voor je waardering! Alleen wij hebben nooit beweert professioneel te zijn, we willen nu gewoon verder alleen dan anders, vandaar deze keuze.
peace

Omdatikjezusben zei

Hen, bedankt voor een van de eerste echte meningen op deze site. Je onderbouwt tenminste. Maar bijvoorbeeld dat 'om te huilen' gaat over requests zoals Keizer en Rocks. Die vinden wij om te huilen, gewoon aanduiding dat wij die kut vinden. Hier bedoelen we mee dat we geen zin meer hebben om de hele tijd kutrequests te beantwoorden. Snap je? Er kwamen steeds meer 101barz-figuren. Die Kempi echt als Du Zoon zien en zulk soort gastjes. Daar is onze blog niet voor bedoeld. Want wij zit dat nep, niet ekt. Snapje?
Ik hoop dat het een beetje overkomt wat ik bedoel, anders hoor ik het wel!

Anoniem zei

Gasten ,

ik download altijd met plezier jullie gedroppde albums. Shit is aan en shit word hard gewaardeerd.

Deze mannen van Ekte Nederhop zijn goed bezig. Trek jullie niets aan van gasten die lopen de bitchen. Die zoeken die dope shit toch ergens anders als het hun niet bevalt?

SH zei

@ Hen, Ik waardeer jouw onderbouwde mening echt, serieus. En natuurlijk, er stonden wel eens albums tussen die qua kwaliteit echt gewoon kut waren. Maar ik kan nog steeds zeggen, dat alles wat op deze blog staat, dingen zijn, die ikzelf waardeer.

En het heeft natuurlijk niet allemaal met de requests te maken. Maar mijn ambities (ook die van CHAS & Omdatikjezusben) reiken verder dan dit. We voelden gewoon alledrie dat we er meer uit konden halen dan dit. En dat is ook precies wat we willen bereiken met onze nieuwe site.

Hetgene wat we wilen creëren is een LEGALE blog, waar we écht op bloggen, nieuwe video's droppen, mensen tippen over aankomende gig's & festivals. We willen er een soort van complete site van maken, die enkel & alleen gericht is op nederhop, dat is iets wat echt nog ontbreekt, in my opinion.

Verder, over dat luisterplezier dat we je jou (en anderen?) gegeven hebben. No problem, dat was waarvoor we het deden, maar we hopen dat we jullie net zo kunnen plezieren met onze nieuwe site, als we dat konden met deze!

Hen zei

Ah oke jongens, het is me duidelijk wat jullie ambitie's zijn nu. Ook best een goed idee. Maargoed op dat gebied hebben jullie wel veel concurrentie (state, puna, soundflow, enz enz). Maar jullie hebben natuurlijk ook wel een aardig publiek van deze site, like me;) Anyways als je die concurrentie wil verslaan, zou ik wel wat aandacht besteden aan die 'professionaliteit'(CHAS), in het bericht beweren jullie overigens wel te willen staat voor kwaliteit en dat gaat nogal samen.

Wat me nog te binnen schoot, in bericht zeggen jullie dat jullie maybe nog wel de nieuwste albums willen droppen af en toe. Dat is een beetje tegenstrijdig met als jullie een nieuwe legale site willen beginnen. Ik zou zelfs dus OF verder gaan met een andere naam die niet hieraan gekoppeld kan worden of dan deze blog sluiten...dat laatste zou natuurlijk zonde zijn maargoed aan elk van die twee opties zitten voor-en nadelen. Maargoed dat is dus mijn visie daar op.

Verder is het misschien een idee om een forum te beginnen(als jullie dit al niet van plan waren). Je zag hier al dat er heel veel gepost werd in de shoutbox en ook in de reactie's dus ik denk dat daar ook wel animo voor is. Zal ik ook zeker lid van worden;)

Ik hou jullie in de gaten haha!
Vrede

SH zei

Hen, nogmaals, ik waardeer je reacties echt, dit zijn onderwerpen waar we wat aan hebben.

de hele naam-issue zaten we zelf ook al mee. We hebben daarom ook besloten dat we hier niets meer gaan droppen, maar hem (voorlopig) ook nog niet sluiten.

De concurrentie is inderdaad hevig, maar het enige verschil is dat wij ons puur richten op Nederlandse hip-hop, en zoveel sites die dat doen zijn er niet.

Verder hadden we nog niet nagedacht over een forum, maar we vonden het een erg goed idee, zo goed dat we daar nu direct mee aan de slag zijn gegaan, dus we hopen je sowieso binnen nu en niet lang te verwelkomen als nieuwe gebruiker ;-)

Hen zei

Oke SH,

Beter beter, ik ben benieuwd en zal het volgen allemaal.

Peace

Anoniem zei

voor niews mixtapes ed ga ik wel naar puna.nl

waarom zou je zoiets willen doen?
juist waar jullie uniek in waren hebben jullie nu weggegooid

Mandarijn zei

Ola!
ken jullie blog maar sinds kort maar vond wel meteen tof wat jullie doen. Ik schrok even want dacht dat jullie helemaal willen stoppen. Succes met de site, en niks aantrekken van mensen die Kempi luisteren.. tis een afwijking, kunnen ze ook niks aan doen.
Kusje!